Tuesday 6 August 2019

TAKAFUL





Ketika menjadi penunggu setia pada anak kesayangan warded di hospital, Adik datang melawat.
Adik saya tanya susahkah buat business Public Mutual pada awal penglibatan dahulu?
.
.
Saya bagitau struggle juga la sebab saya ini masih muda masa itu, tiada ramai kenalan yang berusia 35 tahun keatas kerana syarat dahulu agak tinggi if mereka yang nak melabur guna epf.
.
.
Nak target kawan-kawan ketika itu mana nak dapat cash walaupun minimum hanya RM 1000 apatah lagi nak guna epf for investment.Tambah pula saya mana ada pengalaman business consultant ini.

So saya gunakan kesusahan tersebut tukar pada opportunities.
Duk sibuk fikir yang kita kenal sahaja sedangkan strangers melimpah ruah di luar sana.
So I take the challenge.
.
.
Dalam cerita panjang lebar itu saya tanya tak minat business TAKAFUL? Cuba lihat sekitar hospital tadi bangsa mana yang ramai?Mana pergi orang bangsa kita? ke mereka kebal tak sakit?
.
.
So peluang masih banyak dalam business takaful ini. Kena jumpa bagi explaination pada mereka agar mereka faham tentang kepentingan TAKAFUL.
.
.
Kereta ada tayar spare tak kan lah kita manusia tak ada preparation untuk sakit dan demam? lebih-lebih lagi kalau bagi kesan pada simpanan kita.Keretapun ada insurans/takaful inikan pula diri kita.
Itu antara ayat-ayat famous TAKAFUL.
Nampak terus depan mata(adik saya) contoh business yang ada.
.
.
Apa-apa business yang banyak melibatkan manusia disitu ada peluang. Peluang kita belajar kesabaran, kecekalan, perangai manusia dengan segala perubahan yang berlaku. Kebijaksanaan dalam mengawal emosi dan bermacam-macam lagi if kita direct involve dengan manusia.
.
.
Itu antara our conversation masa di Hospital Sunway baru-baru ini. Anak saya warded kena virus.
.
.
Best tak dapat masuk hospital yang tak perlu menunggu lama? Bilik selesa dan tak kongsi dengan orang lain.
Best tak if masuk hospital tak perlu kena initial deposit or Cashless.
.
.
Lagi best if tiada co insurance so all expenses covered by TAKAFUL COMPANY.
Saya tahu jawapannya better jangan sakit dan masuk hospital
.
.
Nak semua itu so kena study sikit kerana macam-macam TAKAFUL ada di luar sana.
.
.
Tak kena memang tak rasa. Kalau kena kos hospital dekat dengan RM 8k ini mau keluar biji mata.
.
.
Mahu effect saving kita nanti.
Ehem..saya bukan agent TAKAFUL tetapi saya ada ramai sahabat yang buat TAKAFUL.
.
.
Alhamdulillah, anak discharge today.
.
.
Siapa yang nak guna my testimonial ini especially my agent so silakan untuk kebaikan orang di luar sana.


#tiadatakafulinsuransuntukmulutlaser

No comments:

Post a Comment