Sunday 21 June 2020

SILA RUJUK PADA AHLINYA

Semalam jumpa seorang client. Membawang sekejap katanya member dia (yang merupakan my client juga) nasib baik tak jual investment dia ketika market drop hari itu.

Member dia siap bagitahu tak nak jumpa saya dan tekad nak jual pelaburan dia kerana terkejut dengan online epx yang dah boleh view investment beliau dengan company unit trust(dah bermula sejak ogos 2019 lagi).

Dia ada bagitahu minta jumpa saya untuk explain detail takut silap faham nanti dengan apa yang dia faham dengan online epx tersebut.

Alhamdulillah di pendekkan cerita saya berjaya jumpa dan memang dia tersilap faham.
Dan sekarang dua-dua client saya ini tersenyum simpul sebabnya stratergi yang kami bincang membuahkan hasil.


*Chart di bawah menunjukkan simple return 22.81% dari Mac to awal jun 2020 PIALEF Fund.

Saya tanyala client saya ini. Apa yang puan ingat ketika saya explain waktu market rendah hari itu?
Dia teringat cerita saya ketika ekonomi gawat 2008. Bagaimana saya ejas agar jadi cantik menawan.

Semua ini adalah berkat dari semua. Saya selalu minta agar para client doakan juga agar untung bergaya.

Doa itu penting sebab semua benda datang dariNya. Kita berusaha sahaja. Yang menentukan dan mengizinkan adalah dariNya.


#kenabelajar
#asahskill
#janganlupadoa

No comments:

Post a Comment